On Thursday, April 12, 2012 0 ေ၀ဖန္ခ်က္

သၾကၤန္ပြဲေတာ္ ဆိုတာ ျမန္မာျပည္ႏွင့္တကြ အေရွ့ေတာင္ အာရွေဒသ ႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ နွစ္သစ္ကုိ ၾကဳိဆုိသည့္အေနအားျဖင့္ က်င္းပတဲ့ ပြဲေတာ္တခု ျဖစ္ပါတယ္။"ကူးေျပာင္းျခင္း၊ ေျပာင္းေရႊ့ျခင္း"ဟု အဓိပၸါယ္ရေသာ ပါဠိဘာသာ"သကၤႏၱ"၊ သကၠ တဘာသာ"သၾကၤႏ ၱ"တုိ့ကုိ တုိက္ရုိက္ ျမန္မာမွဳ႕ျပဳ၍ "သၾကၤန္"ဟု ေခၚဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။

သကၤႏၲ စကားလံုးဟာ သက္ဆိုင္ရာ ေဒသေန ျပည္သူေတြရဲ့ ၀န္းက်င္ အေျခအေနေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိခဲ့တာကုိလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ျမန္မာတုိ႔ရဲ့ သႀကၤန္၊ ထုိင္းတုိ႔ရဲ့ စုန္ကန္(Song Kran)၊ ကေမၻာဒီးယား ခ်ဳိခ်နန္သေမး (Chol Chnam Thmey)၊ လာအုိတုိ႔ရဲ့ ပီမုိင္ (pee Mai) နဲ႔ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္ ဒုိင္လူမ်ဳိးတုိ႔ရဲ့ ေရသဘင္ပြဲဆုိတဲ့ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္တုိ႔ဟာ တစ္ခုတည္းေသာ ရင္းျမစ္က ဆင္းသက္လာခဲ့တဲ့ ပြဲေတာ္မ်ား ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။

ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ျမန္မာျပည္ထက္ သႀကၤန္ရက္ပုိမုိမ်ားျပားတာကုိ ေလ့လာေတြ႔႔ရွိရပါတယ္။ စုန္ကန္ (song kran) ပြဲေတာ္ဟာ ျမန္မာသႀကၤန္ရက္နဲ႔ တစ္ထပ္တည္္း က်င္းပတဲ့့ရက္ ကုိ ထုိင္းတစ္ႏုိင္ငံံလုံး ရုံံးပိတ္ရက္၊ အလုပ္ပိတ္ရက္အျဖစ္ (၄) ရက္ သတ္မွတ္ေပ်ာ္ရြင္ၾကၿပီး ၿမဳိ႔နယ္အလုိက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့့ ရက္ေတြမွာလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးစြာ က်င္းပၾကပါေသးတယ္။ ဒီၿမဳိ႔နယ္အလုိက္ စုန္ကန္္ ရက္ေတြမွာေတာ့ ၿမဳိ႔နယ္အလုိ္က္ သီးသန္႔ အလုပ္ပိတ္ အားလပ္ရက္ေတြအျဖစ္ နဲ႔ ႏွစ္သစ္ကူးမဂၤလာအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးထားၾကပါတယ္။

Bangkok Songkran Splendours Festival (10 - 15 April 2012)

Chiang Mai Songkran Festival (12 - 15 April 2012)

Chon Buri Songkran Festival (13 - 21 April 2012)

Hat Yai Midnight Songkran Festival, Songkhla (11 - 13 April 2012)

Isan Songkran Festival, Dok Khun Siang Khaen Festival, and Khao Niao Street(11 - 18 April 2012)

Maha Songkran Festival - Hae Nang Dan Muang Nakhon (11-15 April, 2012)

Nakhon Phanom Songkran Festival (11 - 15 April 2012)

Nong Khai Songkran Festival (12 - 15 April 2012)

Phra Nakhon Si Ayutthaya Songkran Festival (13 April 2012)

Phra Pradaeng Songkran Festival, Samut Prakan (22 - 24 April 2012)

Songkran on the Beach, Phuket (12 - 13 April 2012)

Sukhothai Songkran Festival (9 - 19 April 2012)

Suphanburi Maha Songkran 2012 (13 - 16 April 2012)


သၾကၤန္ဆုိတာ ေျပာင္းလဲျခင္း ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း လုိ႕ အက်ဥ္းအားျဖင့္ မွတ္ယူနုိင္ပါတယ္ ။

သၾကၤန္ပုံျပင္္
သိၾကားမင္းႏွင့္ ျဗဟၼာမင္းတုိ႔ ၂ ေယာက္ စကားလက္ဆုံ ေျပာၾကရာ ကႆပ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ မတုိင္ခင္က လူ႔ျပည္၌ (၁)ပါတ္လွ်င္ (၈) ရက္ရွိ ခဲ့ျပီး ယခုအခါ (၇) ရက္သုိ႕ ေျပာင္းသြားျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိၾကားမင္းက ေျပာေလရာ ျဗဟၼာမင္းက မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိကာ ျငင္းခုံ ၾကပါသတဲ့ ။

ထုိ႔ေနာက္ ရွဳံးတဲ့သူ က ေခါင္းျဖတ္ေၾကး ဟု သတ္မွတ္ကာ လူျပည္သုိ႔ ဆင္းျပီ ထုိအခ်ိန္က သီလ၊ သမာဓိႏွင့္ ျပည့္စုံသည့္ ရေသ့ထံတြင္ အဆုံးအျဖတ္ ခံယူပါသတဲ့ ။ အဘိဥာဏ္ရ ရေသ့က ယခုအခါတြင္ လူျပည္တြင္ တနဂၤေႏြအစ စေနအဆုံး ၇ ရက္သာ ရွိေတာ့သည္ဟု အဆုံးအျဖတ္ေပးခဲ့ေလသတဲ့။

ျဗဟၼာမင္းလည္း သူ႔ကတိအတုိင္း သူ၏ဦးေခါင္းကုိ အဓိဌာန္ျဖင့္ ျဖတ္ျပီး သိၾကားမင္းလက္သုိ႕ ေပးအပ္လုိက္ပါတယ္ ။

ထုိ ျဗဟၼာ ဦးေခါင္းျပတ္ၾကီး သိၾကားမင္း လက္ထက္ထဲသုိ႕ ေရာက္သည့္အခါမွ သိၾကားမင္းမွာ စဥ္းစားမိသည္မွာ......။ ေျမေပၚခ်ထားလွ်င္ (၇) ႏွစ္ ကမၻာမီးေလာင္ ျပီး မုိးေခါင္လိမ့္မည္။ ေရ တြင္ ထားပါကလည္း သမုဒၵရာ (၇) စင္းမွ ေရမ်ား ခန္းေျခာက္သြားလိမ့္မည္။ ..ဒီေတာ့ ေျမမွာလည္း မထား..ေရ သုိ႕လည္း မပုိ႕ေတာ့ပဲ ့ နတ္သမီး ၇ ေယာက္မွ တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ေယာက္က် ျဗဟၼာဦးေခါင္းကုိ ကုိင္ထားရန္ တာ၀န္အပ္နွံေပးထားလုိက္ပါေတာ့သတဲ့ ။

နတ္သမီးေတြရဲ႕ တစ္ဦးၿပီး တစ္ဦး ဦးေခါင္းကုိင္ရန္ အလႊဲအေျပာင္း ကုိ သကၤႏၱ ဟုိ ေခၚျပီး ထုိမွ ေရြ႕ေလ်ွာ ဆင္းသက္ရာမွ သၾကၤန္ဆုိတာ ျဖစ္လာပါသတဲ့။

ျမန္မာျပည္တြင္ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ထုတ္ေဝတဲ့ သႀကၤန္စာမ်ားမွာလည္း ျဗဟၼာမင္းႀကီးရဲ႕ ဦးေခါင္းကို လႊဲေျပာင္းေပးေနပံုကို ေဖာ္ျပေလ့ရွိတာ သတိျပဳမိပါတယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ ““သႀကၤန္ဆိုတာ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ျခင္း”” (ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္သုိ႔ေျပာင္းျခင္း””) လို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္ဆုိတာ...

သႀကၤန္ရက္မွာ ေခါင္းေလွ်ာ္မဂၤလာျပဳလုက္လွ်င္...ေရာဂါေ၀ဒနာ (၇)မ်ဳိး ကင္းစင္ၿပီး၊ ခ်မ္းသာသုခ မဂၤလာႏွင့္ ျပည့္စုံတယ္လို႔ ေလာကီမဂၤလာက်မ္းဂန္ေတြ မွာ ေလ့လာေတြ႔႔ရွိရပါတယ္။

လင္းတိမ္လင္းတုိ႔ကေတာ့ ဒီႏွစ္သႀကၤန္ရက္မွာ အရမ္းရင္ခုန္ေပမဲ့ ျမန္မာျပည္ကုိ အရမ္းလြမ္းပါတယ္။ ျမန္မာေျမေပၚမွာပဲ သႀကၤန္ေပ်ာ္ရတာ အရသာရွိရွိရင္ခုန္ပါတယ္။ ျမန္မာအမိေျမမွာ သႀကၤန္ေပ်ာ္ႏုိင္ခြင့့္ရွိသူေတြနဲ႔တကြ လူေတြ အားလုံး သႀကၤန္ႏွစ္သစ္ပြဲေတာ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ႏုိင္ၾကပါေစ...လုိ႔ အလြမ္းမ်ားျပည့္လွ်ံေနတဲ့ ရင္ဘတ္တစ္စုံနဲဲ႔ ဆုေတာင္းေပးလုိ္က္ပါတယ္ သူငယ္ခ်င္းတုိ႔ေရ...


0 ေ၀ဖန္ခ်က္: